Η NERIT αντιγράφει τον ALPHA;

Η NERIT αντιγράφει τον ALPHA;

Σε αυτή τη χώρα το να ασχοληθείς με την αισθητική των πραγμάτων μοιάζει να είναι περιττή πολυτέλεια. Επειδή όμως σε όποια κατάσταση φτωχού ή πλούσιου ανήκεις αξίζεις την πολυτέλεια δε θα ήταν κακό που και που να κρίνουμε και το αισθητικό αποτέλεσμα στις αλλαγές των δεκτών: Αυτό άλλωστε δεν ήθελε και το κράτος να κάνουμε όταν μεσούσης της οικονομικής κρίσης βάλθηκε να αποκτήσουμε εικόνα υψηλής ευκρίνειας για να βλέπουμε στο γυαλί εκείνα που μας στην καθημερινή ζωή αντικρίζουμε μόνο μέσα από κιάλια; Τι και αν δεν είχες 50 ευρώ για φάρμακα έπρεπε οπωσδήποτε να αγοράσεις αποκωδικοποιητές αν ήθελες να δεις τηλεόραση. Αλλιώς θα σε έτρωγε το χιόνι…

Καιρός ευνοϊκός λοιπόν, τις απολύσεις, τι προσλήψεις και τα μόρια, το πόσο καθοδηγούμενη ή όχι είναι η τηλεόραση του κράτους να ασχοληθούμε και με το ζήτημα της εικόνας. Και επειδή σε κάθε συζήτηση που έχει να κάνει με τη δημόσια τηλεόραση κολλάμε και το BBC λες και το ξέραμε από τα γενοφάσκια μας θα το κολλήσω και εγώ, εδώ σε αυτή τη μικρή κουβέντα μας. Η δημόσια τηλεόραση λοιπόν της Βρετανίας δίνει γραμμή και ακολουθούν τα ιδιωτικά κανάλια. Το απόγευμα της Κυριακής έπεσα πάνω στο δελτίο ειδήσεων της ΝΕΡΙΤ. Συγνώμη της NERIT ήθελα να πω μιας και το μόνο που θύμιζε νοοτροπία εξωτερικού ήταν το λογότυπο στα greeklish γραμμένο στα σούπερ κάτω από την παρουσιάστρια, Νέα εποχή.

Η αλήθεια είναι πως τα πρώτα λεπτά της τηλεθέασης νόμισα πως έβλεπα τον ALPHA οι κόκκινες λεζάντες με τα λευκά γράμματα ακόμα και η γραμματοσειρά, το στούντιο με το video wall ακόμα και το λογότυπο ναι το λογότυπο εκείνο για το οποίο μεγάλο σούσουρο γινόταν όλη μέρα στο διαδίκτυο μου θύμισε πολύ την τηλεόραση την ιδιωτική.

Θα μου πεις που είναι το κακό; Το κακό είναι ότι μιλάμε για έναν νέο φορέα που όφειλε να φέρει την ανανέωση που υπόσχεται και μπροστά από τις κάμερες. Μέχρι εκεί λοιπόν φτάνει η φαντασία: Στο να αντιγράψουμε ένα άλλο κανάλι; Προσέξτε: Το BBC η ιταλική RAI δίνουν γραμμή και ακολουθούν τα άλλα κανάλια. Εδώ αρκούμαστε να μιλάμε για ανανέωση. H ιδιωτική καλά κάνει και σκέφτεται πώς πρέπει να είναι η εικόνα της για να πουλήσει. Εσείς τι κάνετε;

Θα μου πεις τόσο πολύ σε νοιάζει φίλε μου το εφέ; Ναι, γιατί όταν άκουσα στο backround ρεπορτάζμουσική τρόμου και τρομολαγνείας, από τις κλασσικές εκείνες μουσικές των δελτίων ειδήσεων σκέφτηκα πως στο ραδιομέγαρο υπάρχει μια τόσο τεράστια δισκοθήκη που ακόμα και το δελτίο θα όφειλε να χρησιμοποιήσει στα ρεπορτάζ της πολύ διαφορετική επένδυση θα περίμενα να ακούσω ας πούμε κλασσική. Πρωτότυπο δε θα ταν; Να μας εκπαιδεύσει σε αριστουργήματα που μπορεί  και να μη γνωρίζουμε. Να διαμορφώσει τη δική της ταυτότητα και να την κάνει  και εμπορική. Το τηλε- θέαμά μου συνεχίστηκε με ένα ρεπορτάζ για σάπιες καντίνες, ένα Γερμανό που αποκάλυπτε πως το κλειδί για να μείνεις ως μετανάστης στη Γερμανία είναι να ξέρεις καλά τη γλώσσα- και εγώ που νόμισα πως θα πάω μετανάστης στη Γερμανία μιλώντας Ισπανικά-λίγη eurovision πασπαλισμένη με σοβαροφάνεια και ως εκεί. Δεν άντεξα. Βαρέθηκα και γύρισα κανάλι. Επέστρεψα μετά από ώρα και έπαιζε μια ελληνική ταινία. Τι να πω τώρα ότι μου άρεσε; Μπορεί και να μην ήταν ενδεικτικό αυτό που είδα και να έχασα τα καλά… Καλή αρχή;

Υ,Γ, Όπου δεν υπάρχουν λεφτά, πρέπει να υπάρχει αισθητική και φαντασία.

Κολέτσος γ.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s