Λα Βίτα Ε Μπέλα

 ΑΠΡΙΛΊΟΥ 14, 2012

Eίπαν όσοι προτίμησαν να ζουν την πιο μαύρη εκδοχή της.

Οι σαραντάρες ίσον με τρεις δεκαπεντάρες. Τρεις επί δέκα τριάντα. Τρεις πέντε δεκαπέντε. Δεκαπέντε και σαράντα 45. Εκεί περίπου. Και αν είναι λίγο δεν πειράζει. Τα μπότοξ κάνουν θαύματα. Μπότοξ ψυχικά. Ενεσούλες καθημερινής ανανέωσης ανάτασης ψυχικής αποκλειστικά για την ηλικία των σαράντα. Σαράντα με πενήντα . Κάπου εκεί. Μιας γενιάς ιδιαίτερα ανέμελης, σχεδόν και πάλι νεανικής. Μεταλλαγμένης θα έλεγε κανείς:

Στην Ελλάδα, δε ξέρω για το εξωτερικό, επιστημονικές και μη έρευνες ανατρέπονται. Η καλύτερη και πιο δημιουργική ηλικία για τον άντρα δεν είναι η ηλικία των τριάντα. Η γυναίκα δεν ανθίζει στα είκοσι ανθίζει στα σαράντα. Ώριμα φρούτα που με τίποτα, μα με τίποτα δεν πέφτουν από το δέντρο. Αειθαλές το δέντρο τους το ίδιο και η γενιά τους. Νεομεσήλικες.Γιατί μαθαίνουμε πως η ζωή είναι ωραία και έτσι δε γερνάμε.

Ας το πούμε όμως, πιο κομψά. La vita e bella. Δεν ξέρω αν το έχεις προσέξει και εσύ- ενδεχομένως εγώ να είμαι λίγο παραπάνω παράξενος, ίσως να μην έχω καν δίκιο. Είναι αλήθεια δεν έχω επιχειρήματα αλλά: Έχεις ακούσει πολύ νέο κόσμο να ξεστομίζει αυτή τη φράση; λα βιτα ε μπελα. Και όμως για την ηλικία των προνομιούχων άντα, la vita όντως e bella: Το ξεστομούν γιατί άλλωστε στο παρελθόν είχαν την ατυχία να ζήσουν τη ζωή στην πιο μαύρη, την πιο βρώμικη εκδοχή της. Από επιλογή. Και τώρα ξάφνου, ξαναγεννιούνται.

Βρέφη που μετάνιωσαν. Για τις ατέλειωτες ώρες που κάθονταν σε ένα γραφείο. ‘Όχι δεν ήταν η ανάγκη, ήταν η ματαιοδοξία. Για τις σχέσεις που κατέστρεφαν, βλέπεις στη ζωή οι προτεραιότητες έπρεπε να ναι οι σωστές . Για το χρήμα που σπαταλούσαν συντηρώντας τον παχουλό τρόπο ζωής εκείνον που ανέβασε μέχρι τον εγκέφαλο τη χοληστερίνη. Για ότι έκλεψαν, άρπαξαν κατασπάραξαν. Ναι υπάρχουν άνθρωποι που έχουν μετανιώσει. Και όχι, δεν είναι θέμα ήθους. Είναι μετάλλαξη της ξιπασιάς, της εξάρτησης του πλούτου. Εξάρτηση ναι… Δεν είναι τυχαίο που οι περισσότεροι περιχαρείς επισκέπτονται τον ψυχολόγο και ομολογούν χαμογελώντας: Έχω περάσει και κατάθλιψη….

Πάμε μια βόλτα;

La vita e bella. Eίμαι γυναίκα ετών σαράντα, ταυτότητα μη μου ζητήσεις, η γυναίκα δεν έχει ηλικία. Οι τριαντάρες στο λεωφορείο είναι κουρασμένες. Το δέρμα τους είναι λιπαρό, τα πρόσωπά τους ταλαιπωρημένα. Άλλες ανοίγουν το παράθυρο να πάρουν λίγο αέρα μέσα στο καταχείμωνο. Λες να είναι ζαλισμένες κουρασμένες τι να τους συμβαίνει; Αγάπη μου δεν έχεις πιάσει το νόημα. Γιατί δε βάφεσαι μικρή μου όπως εγώ γιατί δεν είσαι περιποιημένη; Κοίτα εμένα που ξέρω να ζω την κάθε της στιγμή.

 

Εμένα που είμαι αποφασισμένη να τη γευτώ, να ξανανιώσω. Εμένα που δεν παντρεύτηκα και αν παντρεύτηκα μάλλον χώρισα και αν χώρισα σκοπεύω να βρω ένα γκόμενο μικρότερο γαμάτο. Δεν είμαι πια μάνα είμαι ξανά γυναίκα. Λεφτά έχω αλλά στη Μύκονο δε ξαναπάω για καλοκαίρι. Αυτά τα έκανα παλιά. Τώρα, θα ταξιδέψω στην Ανάφη, θα κάνω κάμπινγκ στα Κουφονήσια. Να αγοράσω απλότητα να περάσω το χρόνο μου ανέμελα, σαν να μουν νέα. Που είμαι. Γιατί αν δεν πάω εγώ ποια θα πάει; Η εικοσάρα ή η τριαντάρα που όλη μέρα σκίζεται στη δουλειά; Θα πάω και θα φοράω χαιμαλιά χωρίς σουτιέν να γίνω και πάλι πιτσιρίκα. Δε θα πάρω μαζί μου κινητό, δε θέλω να με ενοχλούν. Ούτως ή άλλως είπαμε, οι υποχρεώσεις είναι για εκείνες τις μικρές που σέρνονται στα λεωφορεία όχι για μένα. Εσύ;

Εγώ είμαι άντρας στα σαράντα. Έφαγα χρόνια και αμέτρητες ώρες στη δουλειά καλοπερνούσα και είχα κάνει και κοιλίτσα. Τώρα όμως la vita e bella. Τώρα αγοράζω τα πιο καλά τα αθλητικά και κάνω τζόκινγκ. Αν κοιτάξεις καλά το κορμί μου θα ορκιζόσουν ότι είναι καλύτερο και από νεανικό, έχω τεράστιο στήθος και στα σαράντα ναι, στα σαράντα μου ανοίγουν πάλι οι πλάτες. Στον ελεύθερο μου χρόνο που επιλέγω να έχω και πολύς κάνω πολλά σπορ. Γιατί πια στη ζωή είναι όλα θέμα επιλογής. Ευ ζην και well being, είμαι ο άντρας στα καλύτερά του ας το χαρώ άσε τους πιτσιρικάδες να δουλεύουνε για μένα, για μένα η ζωή είναι ωραία. Άσε με να γευτώ και την τελευταία σταγόνα τεστοστερόνης που μου χει απομείνει να βρω μια γκόμενα εικοσάρα.

Αυτοί είμαστε εμείς, η γενιά των προνομιούχων σαράντα.Οι νεομεσήλικες. Η κρίση άγγιξε λίγο το πορτοφόλι μας δε θα αγγίξει ποτέ όμως τη ψυχή μας. Δόξα το Θεό κάνουμε τατουάζ, βγαίνουμε σε ποτάδικα, ταξιδεύουμε με καλή παρέα ζούμε απλά δίνουμε σημασία στα καθημερινά ένας καφές, ένας μεζές, μια βόλτα στο Θησείο, ένα ποτήρι κρασί μια βόλτα με ποδήλατο. Όλα αυτά τα μικρά τα καθημερινά που δίνουν άλλη γεύση στη ζωή. Η βασική μας η νοοτροπία:

Δεν είμαστε πια ξιπασμένοι είμαστε ξέγνοιαστοι. Φοράμε dsquared αλλά περπατάμε ξιπόλυτοι στο δρόμο τα καλοκαίρια. Διαβάζουμε βιβλία και πιάνουμε κουβέντες άραγε οι νέοι γιατί δε μπορούν καν να τα ξεφυλίσσουν; Βλέπεις αν και μεγαλώσαμε τα μυαλά μας είναι κοφτερά. Έχουμε πάντα άποψη έχουμε και αισθητική. Δανειζόμαστε συχνά το χιούμορ του Γούντι του Άλεν, λατρεύουμε τον Μπενίνι. Lα vita e bella. Γιατί η ζωή πρέπει να μοιάζει με ταινία. Εγώ ο σαραντάρης, εγώ η σαραντάρα. Ο ανέμελος, η αέρινη. Γιατί οι ρυτίδες δεν έχουν σημασία. Γιατί οι ρυτίδες δεν πρέπει να φέρουν βάρη ούτε καμιά ευθύνη. Η μέση ηλικία έτοιμη για τρελίτσες. Να δεις που κάποτε θα βγάλουμε και σπυράκια. Ακμή το λεν.

Η παρακμή; Να σε λυγάνε οι ρυτίδες. Να πονάει το κεφάλι σου απ΄τις ανησυχίες. Να ζεις στην ταλαιπωρία και να αγωνίζεσαι μπας και βρεις χαρά μέσα σ΄ αυτή. Να μην πηγαίνεις καν στο σινεμά για να πάνε τα παιδιά σου. Να ποθείς τον πλούτο την ώρα που ο πλούτος ζει στη μόδα του να ζεις απλά. Με λίγα λόγια μιζέρια. Έστω και αν κρύβει η ρυτίδα σου σοφία. Κάπως έτσι γεμίσαμε με ξεμωραμένους νεοσαρανταπενηντάρηδες που βάλθηκαν να αποδείξουν επιδεικτικά πως η ζωή είναι ωραία. Που έμαθαν να ντύνουν την ξιπασιά με απλότητα well being, fitness, γιόγκα ταξίδια και βιβλία. Ο πλούτος σε μια απλούστερη μορφή η ζωή στη μαύρη εκδοχή της: Πολυτελή απλότητα το λεν… Να ψάχνεις για ευτυχία μες τη χαζοχαρά και την ανοησία.

Να τα εκατοστήσετε κύριε, κυρία.

Αμ, δε!

Leave a Reply

